telefoon: 0343-820380
  • 0Shopping Cart
Necker.nl
  • home
  • wat & wanneer
  • team
  • vacatures
  • winkel
  • contact
  • Zoek
  • Menu
Necker van Naem - Professionalisering Necker van Naem - Professionalisering
burgemeesters
Necker van Naem - Professionalisering Necker van Naem - Professionalisering
integriteit
Necker van Naem - Professionalisering Necker van Naem - Professionalisering
professionalisering
Necker van Naem - Professionalisering Necker van Naem - Professionalisering
participatie
Necker van Naem - Professionalisering Necker van Naem - Professionalisering
organisatie & inrichting
Necker van Naem - Professionalisering Necker van Naem - Professionalisering
interim
Necker van Naem - Professionalisering Necker van Naem - Professionalisering
onderzoek
Necker van Naem - Professionalisering Necker van Naem - Professionalisering
data & democratie

Digitale dienstverlening in Sint-Michielsgestel

De samenleving wordt in toenemende mate digitaal bediend. Hierin staan gemeenten voor een belangrijke keuze: richten we de dienstverlening online in, of houden we ook andere kanalen open? En zo ja, welke kanalen? De inwoner staat hierbij centraal. Daarom onderzochten we voor de rekenkamercommissie Sint-Michielsgestel niet alleen het beleid omtrent digitale dienstverlening, maar ook de beleving hiervan door inwoners en ondernemers.

Geen traditioneel beleidsonderzoek dus. We hebben de ervaringen van inwoners en ondernemers in beeld gebracht met een enquête onder het burgerpanel en door middel van geo-targeting. De respondenten hebben allerlei waardevolle suggesties voor verbeteringen meegegeven. Voorbeelden hiervan zijn een betere functie om foto’s via het contactformulier te versturen en een andere indeling van de website. E-mail bleek veruit het favoriete middel om informatie te ontvangen. De aansluiting van het beleid op de ervaringen en wensen uit de praktijk kon op deze manier geanalyseerd worden. Op basis van deze analyse heeft de rekenkamercommissie de raad concrete handvatten geboden voor de inrichting van het dienstverleningsbeleid.

klik hier voor het volledige rapport

Rekenkameronderzoek

Recent in onderzoek:

  • Raadsonderzoek filmtheater De Viking, Deventer
  • Raadsonderzoek Holland Outlet Mall, Zoetermeer
  • Lerend vermogen inwonerparticipatie Groningen
  • Lokaal economisch beleid fusiegemeente Gooise Meren
  • Onderzoek digitale dienstverlening in Sint-Michielsgestel
  • Grip op afval
  • Effectieve subsidieverwerving in Ridderkerk
  • Privacy made in Arnhem
  • WOB-aanval rekenkamer
  • Onderzoek exploitatie stadsschouwburg
  • Verkenning regionale samenwerking
  • Advies onderwerpkeuze rekenkameronderzoek
  • Onderzoek beleid bijstand en reïntegratiebeleid
  • Onderzoek digitalisering
  • Onderzoek subsidiebeleid Horst aan de Maas
  • Onderzoek verbonden partijen
  • Raadsonderzoek scheurvorming stadion
  • Raadsenquête grondexploitatie
  • Positioneringsonderzoek Bunschoten

© copyright - Necker van Naem
  • Twitter
  • Linkedin
  • Mail
  • algemene voorwaarden
Grip op afval Essay Hoe een bestuurder de beste bestuurder wordt Essay: Hoe een bestuurder de beste bestuurder wordt
Scroll naar bovenzijde